Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu

Bundaberg

Blijf op de hoogte en volg Renske

14 December 2013 | Australië, Bundaberg

Na een geweldige week in Brisbane en een heerlijk weekend Moreton Island, was het maandag zover. Mn trein vertrok om 11 uur naar Bundaberg en na 4,5 uur in de trein kwam ik aan in Bundy. Het hostel zit meteen naast het station aan de andere kant van de straat, dus ik had het snel gevonden. Met inchecken moest ik meteen al m'n gegevens invullen voor werk, maar ze zei er wel bij dat er geen werk is. Toen ik vroeg waarom die man dan had gezegd dat ik hierheen moest komen voor het werk, wist ze dat niet want toen hij had gebeld had ze gezegd dat er geen werk is en waarschijnlijk ook niet komt met de Kerst en Oud & Nieuw op komst. Toch maar ingecheckt, want als ik ergens anders heen ga, regelen ze ook geen werk voor me. Ze gaf me nog de keuze, de kamer van 6 personen, die ik in eerste instantie geboekt had, of de $20 per week duurdere kamer van 4 personen, die nieuw is en geen bedbugs heeft. Heb toch maar voor de duurdere gekozen want in bedbugs heb ik geen zin. M'n kamer is wel redelijk chill, niet heel veel ruimte maar er is een bed met een schoon matras. De douches zijn daarentegen zijn vervallen. Het bad en de wastafels zijn bruin en de knoppen vallen van de kraan af. De keuken is ook heeeeel erg klein, heel erg warm en er zijn maar 6 werkende pitten. Ik schrok verschrikkelijke toen ik hier kwam en wilde het liefst zo snel mogelijk vertrekken. Gelukkig zit Larissa hier in de buurt en heb ik dus de eerste avond bij haar en de familie gegeten. Sinds lange tijd weer vlees, aardappels en groente in plaats van pasta. En wat was het lekker. Als toetje fruit wat ook geweldige was, aangezien ik al ruim een maand alleen maar af en toe een appeltje eet. De eerste nacht was verschrikkelijk, er rijden hier 's nachts treinen langs, dus toen ik het geluid hoorde, dacht ik eerst dat het regende. Maar de trein toetert ook nog is, omdat hier het voetpad/fietspad geen spoorbomen heeft, dus daar ben ik ook een aantal keer al goed van wakker geschrokken. Heb dus heerlijk wakker gelegen. Om iets voor 4en gaat de wekker af van een kamergenoot, want ze moet om half 5 met de bus naar het werk. Een andere jongen die hierheen is gestuurd vanuit Nieuw Zeeland door z'n ouders om te werken, is elke dag voor 6en op, dus die was ook al vroeg bezig met vanalles. En die andere jongen in m'n kamer, is een extreem georganiseerde Koreaan (hij heeft voor elke dag een schone handdoek mee, eigen pannen en het lijkt wel alsof hij z'n hele huis heeft meegebracht), die vroeg z'n wekker zet, maar hem niet altijd meteen uitzet, en er ook niet altijd uitkomt als ie afgaat. Ben dus ook maar rond 6 uur uit bed gegaan, rustig gaan douchen en ontbijten, naar gratis internet gelopen bij de bank en op zoek gegaan naar de supermarkt. Daarna op pad gegaan met Larissa en een van dr kindjes. Was dus een gezellige dag, want toen ik naar de bank liep en de supermarkt had ik al gezien dat dat zo'n beetje alles is wat hier in de buurt zit. De mensen in dit hostel zijn wel allemaal heel vriendelijk en iedereen kent iedereen omdat ze er bijna allemaal al een paar maanden zitten. Toen ik dus met mensen praatte de eerste dagen, zeiden ze allemaal dat er nog 1 Nederlandse jongen is, of ze zeiden: "Jij bent dat nieuwe meisje." Gaat hier dus snel rond. Veel mensen hebben hier werk, als je niet hoeft te werken, sta je op de stand-by list. Hier sta ik dus op en je moet elke avond kijken of je ergens staat ingeplant. Donderdagavond was het zover, voor vrijdag stond ik ingeplant! Om 4:54 zou de bus klaarstaan om te vertrekken maar ik wist nog niet wat en ik zat samen met de Nederlandse jongen en een Frans meisje. Ik was 's ochtends natuurlijk al voor m'n wekker wakker, om 3 uur om precies te zijn, dus om 4 uur eruit, spullen pakken (wat moet je ooit aan als je niet weet wat je gaat doen??) ontbijten en naar de bus. Binnen een kwartier waren we op de boerderij, Wide Bay, en gingen we bloemen plukken. Na een korte uitleg hoe je het moest doen gingen we aan de slag. Bloem afsnijden op de goede lengte, iets langer dan je arm, de bladeren eraf halen, dit bij 8 bloemen doen, elastiekje om de onderkant, de onderkant ongeveer gelijk maken en dan naar de volgende 8 bloemen. Het was niet heel zwaar werk en als je er een beetje een handigheid in krijgt is het helemaal beter. Om 3 uur mochten we stoppen en kregen we cash uitbetaald. Dit omdat hij ons toch niet vaker nodig had wat hij eerst wel dacht en het dus te veel moeite was om onze papieren te verwerken. Helaas, telt deze dag dus ook niet mee voor een 2nd year visa. Toen ik terug kwam lekker gaan douchen. We werkten op blote voeten omdat de grond meestal beetje drassig is van de sprinklers (deze keer van de hele harde regen van de dag ervoor) en mn handen waren ook helemaal zwart. Mn handen en onder mn nagels krijg ik niet schoon, dus het ziet er wel uit alsof ik gewerkt heb. Ook trouwens nog een leuk verhaaltje, op de terugweg reden we over een smal weggetje en kwam er een tegenligger aan. Deze Jeep ging op het gras rijden, maar reed net door een enorme plas toen wij langsreden. Zou niet heel erg zijn geweest, als het raam van de chauffeur niet open had gestaan. Iedereen in het busje voelde spetters! Was blij dat ik niet vooraan zat!

Er zitten in dit hostel heel erg veel Aziaten, Italianen, Fransen en Duitsers. Toen ik 's middags dus ging lunchen, vroeg eerst een Italiaanse of ik zo laat pas ging ontbijten en daarna vroeg een Franse jongen of ik 2 keer ontbeet. Toen ik zei dat dat m'n lunch was, waren ze heel erg verbaasd dat ik alleen maar brood eet. Zoveel mensen eten hier 's middags warm. Moet je toch niet aan denken met dit warme weer. Ook heb ik al een aantal keer gehoord dat het raar is om suiker op een geroosterd broodje te eten. En toen ik vanochtend een gekookt eitje op brood at, zonder boter omdat ik dat niet heb en het niet echt nodig vind, is een jongen zijn boter gaan halen die ik moest gebruiken omdat hij brood met een eitje en zout ook raar vond. Ik ben er nog niet uit of ik rare dingen eet, of dat het raar is dat die mensen mij raar vinden. Ik heb namelijk nog niets raars gezien. Behalve dat al die Aziaten extreem uitgebreid koken. Ten eerste snap ik niet dat ze er zin in hebben in zo'n klein, verlept, snikheet keukentje. En hoe weten ze hoe ze zoveel verschillende dingen moeten maken? Ik weet alleen pasta.
Ook zit is heel erg onder de muggenbulten! Dacht dat het erg was op Moreton Island, waar ik er heel wat had. Maar nu heb ik er gewoon een stel op m'n been, waarbij het voelt alsof er iets onder m'n huid zit omdat ze zo groot en hard zijn. Creepy, want ik heb nog geen mug gezien. Ik ben echt bang dat het toch bedbugs zijn.

  • 14 December 2013 - 11:45

    Caroline:

    Nou liefie, het is niet te hopen dat het bedbugs zijn maar gewoon lekkere muggenbulten. Ook fijn!
    Jij bent niet raar maar iedereen heeft zo zijn eigen gewoontes meegenomen en dan zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn. Leuk ook te zien. Zo spreek je veel verschillende nationaliteiten.Het is te hopen dat je snel mag werken en lekker geld kan verdienen. Spreek je gauw, succes xxxxxxxxxxxx, mama

  • 14 December 2013 - 17:22

    Anouk:

    Hahahaha! Je schrijft leuk zussie. Wat ben je toch een kanjer dat je dit doet. Echt zo stoer. Wat zie, hoor en doe je veel. En wat ontmoet je een mensen! Echt heel leuk, voordat je het weet heb je daar je plekje wel gevonden tussen de mensen. Je bent zo'n leuk mens, dat gaat helemaal goedkomen.
    Hou je taai en ik denk aan je. Dikke kus, je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bundaberg

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Oostkust

12 April 2014

The outback

15 Maart 2014

Zuider-eiland

28 Februari 2014

Kia Ora

16 Februari 2014

New Zealand
Renske

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 11119

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: