Brisbane & Moreton Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu Brisbane & Moreton Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu

Brisbane & Moreton Island

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 December 2013 | Australië, Brisbane

De afgelopen dagen beetje Brisbane verkent. Naar de Botanic Gardens geweest, wat mooi was en chill, maar niet zo mooi als Roma Street Park. Beetje winkels gekeken, een boek voor mezelf gekocht (a million little pieces) omdat m'n andere boeken al uit zijn en ik toch ook een soort van Sinterklaascadeautje verdien vind ik zelf. Zaterdagavond uitgeweest met m'n roommate, Antoine (Franse jongen, kijk maar naar de naam) en een Duits meisje die ik met lunchen had ontmoet. We gingen naar Down Under, de bar onder ons hostel. Daar een Australische jongen en een Deense jongen ontmoet die allebei naar The Valley wilden, een plek hier in Brisbane waar veel kroegen/clubs zijn. Met de Deen, Australiaan (hè Soraya?) en het Duitse meisje dus naar The Valley gegaan. Daar wat verschillende kroegen binnen geweest, was gezellig! Op de terugweg kwamen we 2 jongens tegen, Duitser en Australische, waarmee we nog een tijd mee hebben staan kletsen. Niet heel bijzonder want best wel veel mensen spreken je aan met uitgaan, maar ik stond met de Australische jongen te praten en die zei dat m'n Engels echt goed was. Vond ik toch best wel heel erg leuk.:) Volgende dag wilde ik eerst naar Australia Zoo gaan met Antoine en een vriend van hem. Die vriend had alleen een BBQ, en ik kwam erachter dat een dagje dierentuin $86 is. Maar ik vind zo'n €65 best wel heel duur voor de dierentuin en we moesten er ook nog komen met de trein. Ik ga er eerst dus nog even over na denken of ik dat echt waard vindt. De Deen had de avond ervoor gevraagd of ik mee ging naar het strand, maar had echt geen zin om 20 minuten te lopen. Toen ik rond een uur of 1 wel zin kreeg om te lopen, ik m'n bikini al aan het en zo goed als klaar was om weg te gaan, werd het bewolkt. Heb me dus weer omgekleed en ben ik het park gaan zitten. Toen ik 's avonds een van m'n kamergenootjes sprak die wel was geweest, zei ze dat ze een kwartier was gebleven omdat het zo fris was. Was een goede keuze dus. Volgende dag ben ik wel naar het strand geweest. Het was heerlijk weer dus heb daar beetje rondgelopen en gezeten. Ik noem het trouwens wel strand, maar het is geen strand. Het is gewoon een grote plas water op de boulevard, met zand eromheen. Ondanks dat het niet echt is, is het wel mooi en lekker om aan te zitten als het mooi weer is.
De volgende dag weer op zoek naar een baan, toen zag ik dat je bij Peter Pans (een reisorganisatie) langs kon gaan voor advies, daar ben ik dus heen gegaan en kreeg ik te horen dat je lid moet worden (dus ook moet betalen) van deze 'agency' om een baan te kunnen krijgen. Dit heb ik toch maar gedaan want zelf zoeken viel best wel heel erg tegen. Hier meteen geregeld dat ik maandag naar Bundaberg kon vertrekken omdat daar de meeste kans op werk is blijkbaar. Moet waarschijnlijk wel nog een week wachten minimaal in Bundaberg voor er iets vrijkomt maar dat zien we dan wel weer. Toen ik dat ticket aan het regelen was, raakte ik met die man aan de praat over Nieuw Zeeland en dat het in de periode dat ik ga, februari, het zomervakantie is en dus veel duurder. Heb dus ook m'n buspas voor daar al geregeld, eerste dagen hostel geboekt en geregeld dat ik daar met dolfijnen ga zwemmen en ga skydiven. Supervet maar nu ik heb geboekt, ook wel heel eng! Was dus een productief dagje. 'S avonds kwam Kimberly aan in Brisbane, maar we zijn op tijd gaan slapen. Volgende dag door de stad gelopen en 's avonds naar South Bank gelopen om op zoek te gaan naar een leuk tentje om te eten. We zijn in het reuzenrad van Brisbane geweest, waaruit je een heen mooi uitzicht had! Daar verder gelopen en hebben we ergens een hamburger gegeten. En nee, niet bij Mcdonalds of Hungry Jacks. Toevallig zat hiernaast de bioscoop, dus dat vonden we een goede gelegenheid om de nieuwe Hunger Games te gaan bekijken. Maar eerst nog even lekker ergens schepijs gaan halen en aan het 'strand' gezeten, waar het water zelfs verlicht is! Vervolgens was het eindelijk zover; Catching Fire!! Wat een geweldige film! En wat het nog leuker maakt, is dat alles in Australië echt duur is, maar de film is maar $8,50 en dat is dus zo'n €5,50! Hier had ik drinken en popcorn bij voor $4,50 dus alles hier bij elkaar is goedkoper dan alleen een bioscoopkaartje in Nederland! Ook is een softijsje bij de McDonalds maar $0,30. Hier ga ik denk ik dus op leven.
De volgende dag moesten we uitchecken bij het hostel waar we zaten en naar het andere hostel lopen, wat een half uur, vooral omhoog lopen was. En nu snap ik dus waarom er zoveel flashbackers zijn, want ik was helemaal kapot!! Wat was dat zwaar zeg, met zo'n enorme tas lopen, plus nog een rugtas op je buik en nog een tas waar ik m'n eten in heb. Gelukkig hadden we het gehaald, konden we de tassen achterlaten en zijn we de stad weer ingegaan, want de topshop in Brisbane was geopend! Helaas was alles nogal duur en had ik niets echt nodig, dus heb alleen een ring gekocht. 'S middags lekker broodje knakworst gegeten en 's avonds pannenkoeken gebakken. Nederlandse dag dus!
Vrijdag was het zover, we gingen naar Moreton Island. Dit hadden we geboekt omdat het weekend alle hostels volgeboekt waren door een groot festival in de stad. Op het eiland zouden we 2 nachten blijven, de eerste dag snorkelen en sandboarden, daarna lekker relaxen. Om 6 uur ging de wekker omdat we om 7 uur opgehaald zouden worden. Daarna gingen we met de ferry in ongeveer 1,5 uur naar het eiland, daar wetsuit aan, en snorkelen maar. We hebben om wrakken gesnorkeld die daar voor de kust liggen. Er waren niet heel veel mooie gekleurde vissen, maar ik heb wel een zeeschildpad gezien! Daarna lunchen en verder het eiland op, naar het zand om te sandboarden. Dat was weer leuk, ookal had ik dat al gedaan. De rest van de groep ging hierna weer terug naar Brisbane en Kimberly en ik waren de enige die bleven, met de begeleider natuurlijk. En toen we terugreden van de ferry, waar we die andere mensen hadden afgezet, naar het kamp, gebeurde het. Er waren dolfijnen super dicht bij de kust. We zijn dus de auto uit gesprongen en het water in gegaan en ze kwamen zo dichtbij! Het was zo vet en we hadden zo'n geluk! Ook nog even een uitleg van 'kamp', dit zijn tentjes, wc's waar alles gewoon in een gat in een enorme bak valt en koude douches. Maar we hebben het overleeft. 'S avonds hebben we eerst een prachtige zonsondergang bekeken, gegeten en daarna sterren gekeken. Zo'n geweldige heldere lucht en zo veel sterren, ook heel erg mooi! Daarna lekker gaan slapen, in de tent. Viel gelukkig heel erg mee, maar tegen een uur of 7 brandden we de tent uit, dus bikini aan, ontbijten en de hele dag heerlijk aan het strand gelegen, waar niemand komt dus wat een rust is daar, heerlijk. Nu was er wel een groep gekomen die ook een nacht bleef dus met z'n allen gegeten, even bij het kampvuur gezeten en gaan slapen. De volgende dag stond eigenlijk weer niets geplant behalve zonnen. Maar de andere groep die een ander soort pakket hadden gingen het eiland verkennen, er waren stoelen over, dus wij mochten mee. Eerst naar een uitkijkpunt geweest, ergens aan het strand gelegen, naar een ander uitkijkpunt helemaal in het noorden van het eiland geweest met de vuurtoren en naar Blue Lagoon geweest om lekker de zwemmen in zoet water. Helaas daarna weer terug met de ferry naar Brisbane, de drukke bewoonde wereld met auto's en vervelende stoplichten. Was een geweldig weekend!

  • 10 December 2013 - 09:32

    Caroline:

    Jeminee lieverd wat beleef je toch veel he? Wat een verhaal en leuk dat je zoveel mensen ontmoet. Nu hopen dat het in Bundaberg vlot verloopt en je gauw aan het werk kan. In ieder geval is Larissa daar en dat is al top! Ik ben supertrots op je, LY en tot gauw xxxxxxxxxx mama

  • 10 December 2013 - 11:53

    Claudia:

    Aaaah zo leuk rens!

  • 10 December 2013 - 15:37

    Iris:

    Super leuk om te lezen mies! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nu lekker genieten van La &hopen op een Job.
    Kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Oostkust

12 April 2014

The outback

15 Maart 2014

Zuider-eiland

28 Februari 2014

Kia Ora

16 Februari 2014

New Zealand
Renske

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 11117

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: