Byron Bay, Brisbane en Duitsland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu Byron Bay, Brisbane en Duitsland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Brisbane en Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Renske

29 November 2013 | Australië, Brisbane

Zondagavond was het dan zover. Ik ging écht op reis. Alleen de wijde wereld in. De hele dag beetje m'n tijd uitgezeten, dingetjes gehaald voor onderweg, in het park in het zonnetje boekje gelezen en voor de rest zitten wachten. Om 18:45 was het dan zover. De bus vertrok. Gelukkig was de bus niet helemaal vol dus ik had lekker 2 plekjes voor mezelf. We gingen Sydney uit en reden de bergen in. Wat een geweldig uitzicht voor een hele mooie zonsondergang. Helaas konden we natuurlijk niet stoppen om ervan te genieten. Tegen een uur of 12 mochten we een half uur pauze, lekker even de bus uit. Daarna weer verder tot ong half 7 waar we ook weer een half uur eruit mochten. Tegen een uur of 9 was het dan zover, we waren in Byron Bay (het meest rare is dat je na een reis van 14 uur, nog niet eens de provincie uit bent!!) Het busje van het hostel stond klaar dus kon meteen mee, helaas moest ik tot 2 uur wachten met inchecken. Dus heb me even omgekleed en ben op zoek gegaan naar het strand want het was een prachtige dag. Tegen de middag was het toch wel een warm en had ik het idee dat de zonnebrand factor 30 maar weinig bescherming gaf. Misschien toch maar factor 50 gaan halen want dat de ozonlaag hier dun is en je dus snel verbrand, is waar. Daarna teruggegaan naar het hostel, wat meer een soort kampgrond is (en waar bijna alleen maar hippies rondlopen, dreadlocks, piercings, tattoo's, gitaren en wiet) en je dus ook lekker kan zitten. Heerlijk in een hangmat m'n boek uitgelezen en toen was het tijd om in te checken. Ze hebben gewoon dormrooms maar ook een soort tenten, en ik bleek dus in zo'n tent te zitten. 4 persoons tent, maar wel echt met stapelbedden en echte deuren. Ben 's avonds gaan lezen in bed en in slaap gevallen. Werd rond een uur of 3 wakker met mn kleren aan. Was dus best wel moe na de busreis. Volgende ochtend ging ik maar wat kleren wassen. En ik kreeg van een roommate een timtam, typische australische chocolade koekjes. En wat zijn die lekker! Misschien toch maar eens koekjes gaan kopen voor mezelf...
Er zijn op dit moment allemaal zogenaamde schoolies in Byron Bay (en andere bepaalde plekken). Dit is een soort springbreak van Australië. Toen ik dus 's avonds door de stad liep, waren er allemaal 17/18 jarige dronken mensen.
Volgende dag weer naar het strand geweest en beetje gelezen. Op het strand aan de praat geraakt met drie Australische jongens die vroegen of ik een drankje me ze wilde doen. 'S avonds dus met ze meegeweest naar het strand. En wat waren die jongens sociaal, ze maken echt met zoveel mensen een praatje, echt zo leuk!
Donderdag was het tijd om te vertrekken. Op naar Brisbane. 4 uur met de bus (dacht eerst 3 uur omdat ik 15 uur aan zou komen en 12 uur vertrok, maar er is een uur tijdsverschil, surprise) en daarna opzoek gegaan naar het hostel, waar ik op een of andere manier meteen heen liep, meevallertje. Ingecheckt en boodschappen gaan doen. Coles is om de hoek, net als Subway, Starbucks, Sushi en McDonalds. Allemaal nog geen 100 meter lopen, dat gaat nog verleidelijk worden. Maar toch gewoon netjes eten gehaald en gekookt.
De volgende dag was het plan om werk te gaan zoeken, er bleek iemand in het hostel te zijn die je daarmee kon helpen dus dat wilde ik gaan doen. Helaas ging het brandalarm af toen ik onder de douche stond, dus snel aankleden om te kijken wat er aan de hand was. Maar iedereen bleef gewoon in bed liggen, tot er omgeroepen werd dat iedereen het gebouw moest verlaten. Hele hostel stond dus buiten op straat om 9 uur 's ochtends, gelukkig mochten we best snel alweer naar binnen. (Ik hoorde later wel dat op sommige verdiepingen, gelukkig niet de mijne, de sproeiers af waren gegaan en allemaal mensen, en hun spullen, helemaal nat waren). Jammer genoeg mochten we de keuken alleen niet in. Ik had nog een appel, maar toen inmiddels het bijna 12 uur werd, viel ik bijna om van de honger, was de meneer voor werk al de hele tijd in gesprek en werd ik van alles wat ik vond op het internet over werk (of juist niet werk) een beetje gestrest. Uiteindelijk toch m'n naam en telefoonnummer af kunnen geven bij die man voor werk, ook al was er een best wel lange wachtlijst, dus blijf van het weekend zelf ook nog wel beetje zoeken. Daarna toch maar ergens een broodje gaan halen omdat de keuken nog steeds dicht was. Vervolgens ben ik de stad maar een beetje gaan verkennen. Ik ben gaan lopen en kwam in een super mooi park uit met allemaal tropische bloemen, planten en bomen. Heb hier dus lekker op mn gemakje door gelopen en genoten van het heerlijke weer.

Jullie kunnen wel zien dat ik niet veel boeiends gedaan heb en daarom is het waarschijnlijk zo'n lang verhaal want ik heb niet zo veel te doen gehad (logisch?). Ook bedacht ik me dat ik nog nooit zo lang van huis ben geweest! En dat wordt elke dag weer een dagje meer. Heel raar idee.
Ik hoop dat jullie het toch nog een beetje leuk vonden om te lezen, ondanks dat ik bijna alleen maar op het strand heb gelegen, maar ik moet natuurlijk toch ook een beetje zon vangen voor jullie daar in het koude Nederland! Of Duitsland, want iedereen (écht iedereen) denkt dat ik uit Duitsland kom....

  • 29 November 2013 - 14:55

    Anouj:

    Blond haar en blauwe ogen, de Australische mannen vallen voor je. Zo'n leuke en knappe meid alleen in Australië. Nog nooit zo lang van huis geweest en wij hebben je nog nooit zo lang moeten missen. Soms zie ik je fietsen, verwacht ik dat je binnen komt lopen of dat je nog niet uit bed bent. Ooow nee, dat kan niet, want m'n zus zit aan de andere kant van de wereld, jij zit aan de andere kant van de wereld. Niet alleen op het strand, maar ook op reis, de wereld aan het verkennen en aan het groeien als persoon. Ik weet zeker dat je werk gaat vinden, dat je een manier vind om je plekje te vinden en dat je nog veel meer leuke mensen gaat ontmoeten. Je bent dichterbij dan je denkt, sterker dan je beseft en meer geliefd dan je ooit zou weten. Succes, sterkte en geniet. Ik denk aan je. Hele dikke kus en veel liefde, je zus.

  • 29 November 2013 - 16:28

    Caroline:

    Lieve Duitse wereldreiziger, wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft! En wat Anouk zegt voel ik ook zo. Wat kunnen jullie leuk schrijven allebei. Neem je tijd meissie en het gaat je lukken. Geniet van je vrije tijd en ontstress. Dikke knuffel xxxxxxx mama

  • 29 November 2013 - 16:53

    Kees:

    hey bekpekkert. al veel beleeft en veel gedaan! klinkt echt geweldig. Nu op zoek naar een job. Dit gaat misschien minder makkelijk dan je dacht, maar met wat vallen en opstaan gaat dat zeker lukken. Veel suuk6! x van je pa.

  • 02 December 2013 - 13:27

    Daan (Alias Gunther):

    Hallo Renske, es ist hier sehr langweilig in Deutschland ohne dich! Viel spaß weiter mit Rucksackreisen. Und viele Grußen von mir!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Oostkust

12 April 2014

The outback

15 Maart 2014

Zuider-eiland

28 Februari 2014

Kia Ora

16 Februari 2014

New Zealand
Renske

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 11118

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: