Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu

Surfcamp

Blijf op de hoogte en volg Renske

21 November 2013 | Australië, Sydney

In het weekend uitgeweest in Sydney met de hele groep! Super gezellig, alleen valt de muziek echt tegen. Ze draaien oude muziek, of alleen maar hetzelfde. Maandag was het eindelijk zo ver, surfen in Australië! Maandagochtend uitchecken en met de bus 2,5 uur naar het zuiden naar Seven Mile Beach. Helaas was het verschrikkelijk weer, dus we moesten surfen in de regen. Gelukkig viel het heel erg mee, want in het water voel je de regen toch niet. De volgende dag ontbijten, wetsuits aan het weer 2 uur surfen. Gelukkig was het geweldig weer deze dag en heeft onze groep mooie golven kunnen pakken in de ochtend. Daarna lunchen, weer wetsuits aan en weer 2 uur surfen, de golven waren al hoger dan in de ochtend maar gedurende de les werden ze alleen maar hoger. Best wel eng als er zo'n muur van water op je afkomt, maar als het dan lukt om te gaan staan en naar de kust te surfen is echt super vet! Nadat we gegeten hadden zijn we nog even naar het strand geweest en daarna naar bed gegaan. Laatste dag 's ochtend 7 uur ontbijten, zodat we 8:30 konden gaan surfen. Ik had verschrikkelijke spierpijn dus toen we begonnen met surfen leek het alsof het niets ging worden want ik kon nauwelijks bewegen. Gelukkig ging het steeds beter en waren de golven ook heel goed. Maar wat is het ontzettend zwaar om door de brekende golven te komen! Elke keer als je denkt dat je bijna door de golven heen bent, komt er weer een hele grote, wordt je weer meegsleurd en moet je er weer opnieuw doorheen. Na 2 uur surfen was het afgelopen. Lunchen, spullen pakken en 2,5 uur met de trein terug naar Sydney. Daar weer inchecken, een ander hostel die ik in eerste instantie had geboekt cancelen, was ik natuurlijk te laat mee dus kon ik mooi $42 neergelegen voor een kamer waar ik niet in ging slapen, yay for me. 'S avonds wilden we pizza gaan eten voor $5, kon dat alleen op maandag en dinsdag. Toen gingen we naar de McDonalds, was de patat slap en zat er geen zout op. De ijsklontjes hier worden van kraanwater gemaakt, maar dat smaakt naar chloor, als je dus te lang wacht, smaakt je drinken naar chloor. We wilden naar een toren gaan hier in Sydney waar we al een kaartje voor hadden, was ik mn kaartje kwijt. Had ik een bakje gekocht voor $5 waar ik kliekjes eten ik kon doen, was ie vandaag voor de helft van de prijs. Het ging dus allemaal lekker. Morgen mn reis verder plannen, maar weet echt nog hoe, wat en wanneer. Sydney is wel echt heel druk en ik heb het er wel een beetje mee gehad. Dus ik wil zo snel mogelijk weg. Ik probeer te blijven denken aan no worries, maar ben blij als ik straks een plan heb. Gelukkig is het weer de afgelopen dagen wel heel lekker geweest, dus dat maakt de dingen die tegenzaten weer een beetje goed. Vanavond nog voor de laatste keer gegeten met Manon en Moniek voordat ze allebei weg gingen. Heerlijke salade met gekruide kip.
Ondanks dat er wat dingen tegen zaten de afgelopen dagen gaat het hier nog steeds goed en heb ik zin om meer van Australië te gaan zien!

  • 21 November 2013 - 11:29

    Anouk:

    Lief zusje. Wat heb je veel meegemaakt afgelopen week. Als ik dit lees ben ik zo trots. Jezelf redden in een vreemde stad lijkt me best lastig. Laat je niet kisten door tegenslagen en probeer te genieten. Ik ben ontzettend benieuwd naar wat je aankomende week gaat brengen. Succes, wees sterk en ga vooral genieten. Ik denk aan je. Dikke kus, je zus.

  • 21 November 2013 - 11:55

    Kees:

    Hey meisie. Lijkt me supercool die hoge golven. Is wel iets anders dan aan de noordzee. Top dat je dit al hebt gedaan. En dan nu de volgende stap. Zou ik ook lastig vinden maar je moet maar zo denken; de eerste keer is altijd (voor iedereen) lastig. Even de de zure appel heen. Live en stay strong! Dikke knuffel; papa.

  • 21 November 2013 - 13:33

    Caroline :

    Hoi liefie, wat ben ik trots op je!!!! Wat fijn dat het goed gaat en dat je je niet door tegenslagen uit het veld laat slaan. Alles komt toch wel goed. Succes met plannen, geniet en tot gauw. Dikke knuffel xxxxxx mama

  • 21 November 2013 - 23:06

    Irene:

    Heay mate, sounds good! Wat gaaf om al zo goed te kunnen surfen na een paar dagen. Je hebt al een hoop mensen ontmoet, en dat worden er alleen maar veel meer. Wat een leuk vooruitzicht. Meisje we zien uit naar je volgende berichtje. Lieve groet Bert, Irene, Tessa en Femmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Oostkust

12 April 2014

The outback

15 Maart 2014

Zuider-eiland

28 Februari 2014

Kia Ora

16 Februari 2014

New Zealand
Renske

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 11115

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: