Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Renske

16 November 2013 | Australië, Sydney

Na wat vertraging heb ik eindelijk tijd gehad om iets te schrijven voor julllie. Vrijdagochtend zit ik precies een week hier, en heb ik al heel erg veel gezien. De eerste dagen hebben we met de groep veel gewandeld en bekeken, Opera house en Harbour Bridge gezien. Helaas zijn we veel omgelopen (oftewel verdwaald) en had ik de enorme blaren na de eerste dag dus al onder mn voeten. De tweede dag zijn we naar Bondi beach geweest en genoten van het heerlijke weer. En wat een geweldig strand is dat met hoge golven!! Helaas waren de dagen hierna slecht weer, een tour met een katamaran was dus gecancelled en zijn we maar naar sealife en wildlife geweest. Hier heb ik een slang vastgehouden, YAYYY!!!! Daarna was het zover, we gingen naar basecamp. Een kamp ergens in de outback, waar we in tentjes sliepen. Het was van 2 mensen, Michelle en dr man en in hun enorme achtertuin stonden tenten waar 2 bedjes in stonden, een aantal hutjes en een paar dormrooms en een gezamelijke ruimte met banken, keuken en tafels voor alle gasten en een 'douchehok'. De tentjes stonden op een groot veld waar ook hun huisdier rondliep, Josie, de kangeroo. Deze was tam en kon je gewoon aaien! Ze was zo zacht en zo lief. Ook hadden ze allemaal andere beesten. Ze vingen bijv. ook dieren op de gewond waren, en hadden dus ontzettend veel vogels. Heel leuk, tot dat we 's nacht gingen slapen, in de jungle, en al die beesten ontzettend zaten schreeuwen. Ook liepen er heel veel insecten rond, spinnen en andere rare grote dingen. Later sprak ik die eigenares en die vertelde dat ze eigenlijk nooit in de stad komen of slapen. Maar als ze er zijn, dat ze het zo ontzettend stil vinden. Zo zie je maar waar je aan went, want ik heb geen oog dicht gedaan met al die krijsende beesten. Wat aan de andere kant weer heel leuk was aan in de outback zitten, is dat alles zo dichtbij is. We zijn wezen sandboarden in een soort woestijnachtig gebied, hebben aan de zee een soort mosselen opgegraven, hebben bij een andere strand een beachparty gehouden met kampvuur, zijn een berg op gewandeld waar je geweldig uitzicht had over de bossen, zee en stranden en hebben dolfijnen gespot op de boot. Na weer een rit van 3 uur waren we weer in de drukke stad, tussen alle auto's, mensen en sirenes, waar je nauwelijks dieren hoort en ziet. Nu hebben nog dit weekend met alle bekende mensen in hetzelfde hostel en in een inmiddels redelijk bekende stad (we weten waar we boodschappen kunnen halen, waar wat andere leuke winkels zitten, waar de MacDonalds zit en waar we WiFi hebben). Daarna gaat bijna iedereen ergens anders heen en begint de reis pas echt. Toch wel heel spannend.
Dit weekend regelen waar ik moet gaan slapen, waar ik kan gaan werken en hoe ik er kom. Gelukkig maandag eerst nog surfcamp!

• 16 November 2013 - 07:53

Britt:

Super leuk rensk! Maak er wat leuks van en nog meeeeer schrijven!
    Is echt leuk om te lezen xxxxxxxxxxxxx

• 16 November 2013 - 08:15

Caroline Nuijten:

Llieve Renskiiiii, heel leuk om je eerste verslag te lezen..
    Geniet nog van het weekend met de groep en dan lekker surfen!!!!
    Tot gauw horens xxxxxxxxxx

• 16 November 2013 - 08:33

Iris :

Ah meis! Wat leuk om allemaal te lezen!! Fijn dat je t met ze naar je zin hebt &die snapchat van je kangaro zo vet. Komt vast allema Goed met werk vinden. Geniet ervan meis, spreek je snel!! Xxxx

• 16 November 2013 - 09:34

Kris:

Heel tof, Rens! Komt wel goed straks, zonder de groep. Iedereen is alleen daar in die hostels, dus je kan altijd samen alleen zijn.

• 16 November 2013 - 09:55

Ans Van Heugten:

Wauw!!! Al zoveel gedaan en gezien in een korte tijd superrrrr.
    Nou GO for it girl! Succes hoop gauw weer wat te horen xx

• 16 November 2013 - 17:01

Naomi:

Wat ontzettend gaaf Renske! Geniet ervan en maak er een geweldige tijd van! X Naomi

• 20 November 2013 - 13:28

Willemijn:

Wat leuk dat we je kunnen 'volgen', hoor het net van oma. Veel groetjesxx