Terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu Terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Gillissen - WaarBenJij.nu

Terug in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 Februari 2014 | Australië, Sydney

Na bijna 2 maanden in Bundaberg was het tijd om te vertrekken. Toen ik voor de eerste keer in het hostel binnen kwam lopen had ik niet gedacht dat ik het langer dan een week vol zou kunnen houden. Zo oud en viezig. Gelukkig waren er super leuke mensen en doordat ik zo snel een echte passionfruit picker werd, heb ik het gelukkig overleefd. Het was zelfs nog zwaar om afscheid te nemen van sommige mensen omdat je zoveel tijd samen doorbrengt. Maar was aan de andere kant ook wel blij om te gaan, weer dingen gaan zien, leuke dingen doen en niet meer "het normale" leven. Ben dus naar Brisbane teruggegaan met de trein om daar 2 nachtjes te blijven. Had daar natuurlijk al veel gezien, dus wat het extra leuk maakte was dat Kelsey (half Albert Heijn loopt rond in Australië) daar nog zat en we dus een dagje aan het strand hebben kunnen liggen. Eerst een lekkere banana chocolate frappe gehaald bij Max Brenner Chocolate Bar (weer iets van mijn bucketlist!) en daarna met een stel gasten die ze eerder die week had ontmoet aan het strand gelegen. Helaas niet geweldig weer, maar het was alsnog goed uit te houden. 'S avonds nog uit geweest met die jongens, in een bar waar het Ladiesnight was en de helft van de jongen dus met make-up en in jurken rondliep. Geweldig gezicht. Helaas was half 6 op na een avondje stappen wel weer heel vroeg, maar moest om 7 uur in de bus zitten naar Coffs Harbour om daar een nachtje te blijven. Kwam daar half 4 aan, maar het weer was slecht dus ben maar gaan wassen. Door het slechte droogde het alleen niet, wie had dat gedacht, ik zit in Australië en het duurt meer dan 24 uur voordat een shirtje droog is. Volgende dag moest ik weer uitchecken, maar de hele dag wachten want de bus naar Sydney ging pas om 1 uur. 'S nachts. Helaas was het weer slecht en had ik weinig zin om rond te lopen met de kans zeiknat te regenen. Heb dus de hele dag mn tijd uit moeten zitten, boek gelezen, film en muziek geluisterd. Maar zo'n hele dag niets doen en wachten voordat je 10 uur in een bus moet zitten is niet heel prettig en mijn rug en nek zijn dus ook niet heel tevreden. (Ik zit dit nu trouwens in de YHA te schrijven, waar ze om een of andere reden Kerstmuziek draaien, heel apart en ze blijven maar komen) Oh omdat het zo geweldig is, vertel ik het hier nog een keer. Een van de bedden in m'n kamer was bezet door een oudere vrouw (rond de 70) en we raakten aan de praat. Nadat ze mij allemaal vragen had gesteld dacht ik, ik vraag ook gewoon of ze aan het reizen is. En dat was het geval. Ze had een beroertje gehad en de dokter had gezegd dat ze dingen moest doen. Ze vertelde dat er iets met d'r arm is en ze dus geen klusjes meer in en om het huis kon doen die ze eerst wel altijd deed zoals grasmaaien, tuinieren en schilderen. Ze kon er wel mensen voor inhuren, maar die moet je betalen en die doen het niet zoals dat ze zou willen. Dus is ze 3 maanden gaan backpacken om het te proberen. Het beviel d'r zo goed dat ze ook 3 maanden de oostkust is gaan doen. Sindsdien is ze aan het reizen en dat is inmiddels al 6 jaar! Ik blijf het geweldig vinden.
Na een busreis in een hele nieuwe bus met wi-fi kwam ik vrijdagochtend rond 10 uur weer in Sydney aan. Daar ben ik naar het hostel gelopen waar Loïs al aangekomen was. Daar hebben we ingecheckt, even opgefrist en Sydney in gegaan ook nog met een ander meisje dat tegelijk aangekomen was met Loïs. Opera House bekeken, Harbour Bridge, Sushi gegeten en beetje rondgelopen. Was een heerlijke dag! 'S avonds nog even naar Scary Canary geweest (zit onder het hostel) maar zijn redelijk op tijd gaan slapen. Volgende dag uitgeslapen (heb ik in geen 3 maanden meer gedaan maar m'n kamer heeft geen ramen dus ik word niet wakker van de zon, best lekker) en daarna naar Bondi Beach vertrokken om lekker een middagje op het strand te liggen. Het was heerlijk weer, maar ook veel wind, dus was wel beetje verbrand (was me natuurlijk ook vergeten in te smeren). Ook heb ik nog een reddingsactie gezien! Ze gingen 2 mensen halen die best diep waren, zag er niet uit alsof ze verdronken maar het was best leuk om te zien wat ze bij Bondi Rescue ook altijd doen. Er was ook een cameraploeg dus wie weet zie ik het ooit terug op tv! 'S avonds zijn we vuurwerk gaan kijken bij Darling Harbour want elke zaterdag is er een vuurwerkshow. Nu stond het in het teken van Valentijnsdag en was er dus ook vuurwerk in de vorm van hartjes, super schattig. En er werd iemand ten huwelijk gevraagd! Zo cool, er was een boot en daar stond een bord op waarop een zin werd gevormd met vuurwerk. Schattig. We wilden eerst nog uitgaan daarna, maar we hadden honger dus gingen wat eten en toen hebben we de rest van de nacht mensen zitten kijken en beetje gekletst met wat gasten. Gisteren zijn we naar Paddy's Market geweest, een grote overdekte markt. Daarna beetje rondgelopen, geshopt en op zoek gegaan naar Max Brenner, Chocolate Bar. Dat was nog een hele zoektocht (en een hele wandeling) maar na een uurtje of 2 waren we er eindelijk. Daar een heerlijke chocolade pizza met banaan en marshmallows gegeten en een warme chocolade melk met een soort kleine maltesers erin. Geweldig. Zo lekker. 'S avonds niet meer weggegaan want was super moe. Het is nog best wel leuk om terug te zijn in Sydney, wat minder leuk is dat het zo duur is m'n gespaarde geld er dus snel doorheen gaat.:( Nog 4 dagen genieten in Sydney en daarna naar Nieuw Zeeland. Wat ben ik daar al zenuwachtig voor. Eerst nog maar even genieten van het bekende...

  • 10 Februari 2014 - 11:13

    Anouk:

    Yes! Een berichtje van m'n zuster. Wat klink je positief en wat doet dat me goed om dat te lezen! Je hebt weer veel gezien en wat leuk dat je bekenden tegenkomt!
    Je gaat al bijna naar Nieuw-Zeeland, wat spannend! Maar eerst nog lekker genieten in Sydney met Loïs! Groetjes aan d'r, ga veel zien en doen en pas op elkaar.
    Ik denk aan je zusje. Powerwoman!
    Xxxxxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 12:21

    Caroline Nuijten:

    Lieve Renskiiiii, wat leuk en fijn om weer een reisverslag van je te lezen. Wat maak je toch veel mee :) Heel leuk dat je nu met Lois in Sydney bent. Geniet daarvan en maak je niet te druk over wat nog komen gaat. Je doet het al 3 maanden heel fantastisch dus dit gaat je ook weer lukken! Ik heb er alle vertrouwen in. In mijn gedachten en hart ben je altijd bij me. Dag lieverd LY xxxxxxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 17:39

    Kees Gillssen:

    Hey bekpekkert. Al 3 maanden op zijn kop! Echt goed, echt veel meegemaakt, echt spannend (ook voor mij) en een echt avontuur! Nu vind je de overstap naar nieuw Zeeland nog spannend, over een tijdje draai je je hand er niet meer voor om. Nog ff genieten in si kussiesdney en dan; op naar het volgende avontuur........ kussies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Oostkust

12 April 2014

The outback

15 Maart 2014

Zuider-eiland

28 Februari 2014

Kia Ora

16 Februari 2014

New Zealand
Renske

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11108

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: